Google Search
Kratke vesti

Dr

 

    Ass. mr. sc. med. dr Tatjana Mraović, dijetolog Savetovalite za ishranu VMA

   Vitkost – večna tema

  „Da li sam dovoljno vitka, koliko bi kilograma trebala da imam? Da li su samo kilogrami važni ili stvarno treba da merim obim struka? A procenat masti, koliko je on presudan? Popularne dijete i alternativni načini mršavljenja ili da poslušam dijetologa?” Dijete su lako dostupne iz novina, sa interneta, i sigurna sam da se veliki broj ljudi pridržava brzih i nadasve obećavajućih listića. “Koliko su dijete opasne i da li mogu biti štetne po zdravlje?” Mnogo pitanja! A kada smršate tu nije kraj dilemama! “Kako da održim težinu? Da li sada jedem „normalno“ kao pre dijete? Žudim za često zabranjenom hranom, da li ima prostora da samo nešto slatko, čokoladicu, uvedem u dijetu? Baš ništa slatko, doktorka?”

   Šta smanjuje apetit

  Šta može da pomogne da se smanji apetit za željenom vrstom hrane? Rešenje je u odricanju od zabranjene hrane tokom procesa mršavljenja. Tako ne samo da gubite kilograme, već postupno smanjujete jaku želju za izrazito masnom, slatkom ili slanom hranom. U istraživanju objavljenom u časopisu “Obesity” objavljeno je da osobe koje su u svojoj ishrani ograničavale unos ugljenihidrata su značajno smanjile želju za hranom koja obiluje skrobom i šećerima. Isti je efekat i u smanjenu želje za hranom bogatom proteinima i mastima u odnosu na period pre držanja dijete. Dakle, pametno je odoleti iskušenjima tokom dijete.

   Tri bitne nedelje

  Moje iskustvo govori da već nakon tri nedelje restriktivne dijete naglo pada potreba za “izazovnim zalogajima”, dovoljno da možete da im odolite.
  Korak po korak, mršavljenje je proces. Treba da traje bavljenje sobom i novim navikama koje sprovodite na putu do poželjne težine. Tako će jedino to postati i ostatu nov izled i nov stil življenja.

^ Vrh strane ^
* Index * Ishrana * Zdravlje * Dijeta * Media * Kontakt *

ZdravaDijeta ©