Google Search

Izbegnite „age“ molekule u hrani sporije cete stariti


     Starenje je neizbežno, i nije mi cilj da Vas ubeđujem u suprotnu, nemoguću misiju. Ali... neizbežno ne znači, rano, brzo, prevremeno, naglašeno, starenje praćeno slabošću i hroničnim umorom. Da se to ne desi, da se i u zrelim godinama osećate ne samo duhom mladi, već da imate osmeh koji otkriva optimizam a sakriva po koju boru, - to možete. Kako?

Izbegnite age molekule u hrani sporije cete stariti 1

   Tajna je naravno u hrani

   Starenje je prirodan proces koji pogađa sve ljude i jedina je pravda podarena svima na ravne časti. Tendencija današnjih medija je “VEČNA MLADOST”! Iskonska čovekova želja, danas bespotrebno favorizovana, sa prenaglašenim raznorodnim tretmanima, često preskupim, bolnim i mučnim, prećenim gubitkom vremena na rehabilitacije pre „javnog nastupa”. Izbori! Ako je nekome važno moje mišljenje, te izbore ne podržavam.
  
   Dobro se osećati u svojoj koži ne znači da samo ta koža treba dobro da izgleda. Koža hoće da strada od UV zračenja i usled delovanja slobodnih radikala. No, ti radikali utiču na svaku našu ćeliju, ne samo na kožu. Dakle potrebna Vam je nega iznutra. Zato hrana koju jedemo može ukloniti nekoliko godina sa lica i tela i pomoći nam da graciozno starimo.

     Telomere rastu kada se zdravo hranite
  
   Stručni časopis Lancet Oncology donosi studiju koja nam otkriva uticaj preporučenih i poželjnih navika u ishrani, uz umerenu fizičku aktivnost, na naše gene, tačnije na telomere, sastavne delove svakog našeg gena.

  
   Promene u ishrani su, u grupi onih koji su se pridržavali saveta o ishrani bogatoj namirnicama biljnog porekla, ( i koji su uz laku fizičku aktivnost sprovodili tehnike za ublažavanje stresa poput joge i meditacije, što je trajalo pet godina ), produžili svoje telomere za 10 %. Oni koji su zadržali stare, loše navike, su čak u ovom periodu smanjili dužinu telomera za 3 %.
   Telomere su DNK kompleksi koji se nalaze na krajevima hromozoma i kontrolišu procese starenja. Njihovo skraćenje ili oštećenje dovodi do ubrzane smrti ćelija koja vodi starenju organizma. Poruka naučnika je jasna: Razumnim promenama koje ne traju samo par dana, kako se često sprovode saveti lekara, značajno utičemo na rizik od nastanka hroničnih bolesti, a time utičete i na procese starenja.

   „AGE” molekuli koji se kriju u hran
  
   Sunce, cigarete, alkohol, nespavanje, stres... ubrzavaju starenje koje se vidi i na koži. Novo saznanje je da destruktivni “Age” molekuli koji se nalaze u hrani imaju veliki uticaj na kožu, po mišljenju dermatologa. Ishrana koja obiluje šećerima slabi kolagen u koži i formira “AGE”
molekule koji stvaraju fine linije, naduvene podočnjake i začetke bora.
  
   Zadržavanje vode u telu otežava dobru cirkulaciju, izaziva proširene vene i pucanje kapilara, a i krvni pritisak skače. Ovi nepoželjni molekuli se nalaze i u namirnicama životinjskog porekla, a prženjem, grilovanjem na uglju, dužom termičkom obradom, pasterizacijom, dimljenjem, još više se povećava njihov broj. Crveno meso, masni fermentisani mlečni proizvodi, fast food, procesuirana hrana, trans masti, veštački zaslađivači dodatno štete.

     Rešenje je „ANTIOKSIDANTNI FRIŽIDER”
  
   Sve namirnice bogate antioksidansima su dobri saveznici u borbi protiv oštećenja ćelije. One sprečavaju razlaganje kolagena u koži i zapaljenske procese koji doprinose stvaranju bora.
Sveže voće, posebno bobičasto obiluje vitaminom C, sveže salate od povrća sa maslinovim uljem, hrana poput paradajza bogata likopenom, obilje vlakana u mahunarkama, orašasti plodovi i masna morska riba kao i integralni hleb sa zrnevljem uz dosta vode ili limunade bez šećera, trebali bi da budu sastavni deo svakodnevnog menija.
  
   I još jedna istina! Metabolizam sa godinama postaje usporeniji, to znači da je neophodno smanjiti unos kalorija, čak za 30% u odnosu na ono kako ste nekada jeli. Jedite često (na 2,5 do 3 sata ) i jedite malo. Slobodno vreme provedite u prirodi šetajući. Družite se sa osobama vedrog duha. Čitajte samo ono što Vas opušta i mislite pozitivno.
  
   autor: Ass. mr. sc. med. dr Tatjana Mraović, dijetolog Savetovalište za ishranu VMA

  Preuzeto sa: PharmaMedica

^ Vrh strane ^
* Home. * Ishrana * Zdravlje * Dijeta * Media * Kontakt *

ZdravaDijeta ©