Google Search

Aktivnosti koje troše kalorije


    Teretana nije jedino mesto gde možete da sagorite višak energije. Mišiće možete da zaposlite i kod kuće, na poslu, u gradu...
   U svakodnevnom životu, postoji mnoštvo mogućnosti za fizičke aktivnosti koje će potrošiti kalorije isto efikasno kao i jednosatni boravak u fitnes sali. Uz to su i dinamičnije

Aktivnosti koje trose kalorije

   U svakodnevnom životu, postoji mnoštvo mogućnosti za fizičke aktivnosti koje će potrošiti kalorije isto efikasno kao i jednosatni boravak u fitnes sali. Uz to su i dinamičnije i zanimljivije od jednoličnog ponavljanja pokreta tokom vežbanja. Rezultat će biti dobro raspoloženje i čvršći mišići.

   Kućni poslovi

• Potrošnja kalorija: Umerenim kućnim poslovima, potrošićete 160 kalorija na sat. Teži poslovi, kao što su pranje prozora ili pomeranje nameštaja, troše oko 200 kalorija.
• Raspoloženje: Bićete zadovoljni gledajući blistavu kuću.
• Mišići: Istežu se i učvršćuju dok peglate veš, čistite podove, usisavate prašinu ili perete prozore. Dok perete sudove, usredsredite se na mišiće stomaka, pa ih tokom posla stežite i opuštajte.
• Pojačajte učinak: Odbacite jake hemikalije pri pranju. Istina, mnogo je lakše oprati kupatilo jakim deterdžentima, ali bez njih, recimo, perući vodom i sirćetom, više ćete upotrebljavati mišiće i trošiti više kalorija.

   Plivanje

• Potrošnja kalorija: Za jedan sat prsnog plivanja potrošićete oko 300 kalorija, a napornim kraulom oko 600 kalorija.
• Raspoloženje: Plivanje podiže raspoloženje i poboljšava san.
• Mišići: Plivanjem se aktiviraju brojni mišići, uključujući mišiće kukova, natkolenica i srčani mišić. Kraulom se jačaju tricepsi i bočni mišići, dok prsno plivanje jača mišiće zadnjice i butina.
• Pojačajte učinak: Okretanje tela u vodi dodatno podiže puls i pojačava rad srca.

   Joga

• Potrošnja kalorija: Za sat vežbanja zahtevne astanga joge, možete da potrošite oko 450 kalorija, dok manje zahtevni tipovi joge (iyengar) iziskuju i manju potrošnju energije, oko 150 kalorija.
• Raspoloženje: Joga oslobađa od stresa i smiruje.
• Mišići: Joga podiže mišićni tonus, pa postajete elastičniji, mišići su jači, povećava se opšta izdržljivost i popravlja držanje tela. Sklekovi i slični pokreti jačaju gornji deo tela, dok vežbe u stojećem položaju jačaju srce. Vežbe koje uključuju savijanje leđa podižu opštu energiju organizma i sprečavaju iskrivljenje kičme.
• Pojačajte učinak: Ključ uspeha joge je "redovno i po malo". Dvadeset minuta na dan mnogo je bolje od dvosatne seanse jednom u dve nedelje.

   Vežbanje kod kuće uz DVD

• Potrošnja kalorija: Od 200 do 400 po satu.
• Raspoloženje: Osećaj postignuća bez izlaska iz kuće.
• Mišići: Pojačan tonus i snaga mišića.
• Pojačajte učinak: Vežbajte pre doručka, pa ćete potrošiti više masnoća i pojačati metabolizam na početku dana.

   Šoping

• Potrošnja kalorija: Od 150 do 300 po satu.
• Raspoloženje: Nema većeg podsticaja za dobar osećaj od kupnje novih krpica.
• Mišići: Hodanje podiže tonus mišića nogu i zadnjice, nošenje kesa jača ruke, a istezanje i čučanje da bi se dohvatile najviše i najniže police, dobri su za celo telo.
• Pojačajte učinak: Odlazite pešice do manjih prodavnica u okolini svoga stana. U većim šoping centrima, koristite stepenice a ne lift ili pokretne stepenice.

   Ples

• Potrošnja kalorija: Za sat brzog plesa, potrošit ćete oko 350 kalorija. Dakle, u večeri provedenoj u plesanju brzih i vatrenih plesova, možete da potrošite od 600 do 1200 kalorija.
• Raspoloženje: Podizanje opšte energije i dobrog raspoloženja.
• Mišići: Brzo plesanje podiže puls, pojačava tonus mišića nogu i jača rad srčanog mišića. Ples s partnerom dodatno jača mišiće ruku.
• Pojačajte učinak: Uključite se u takmičenja u plesu. Dodatnim treninzima potrošićete još više kalorija.

   Seks

• Potrošnja kalorija: Tokom aktivnog polnog odnosa, možete da potrošite oko 300 kalorija po satu.
• Raspoloženje: Uticaj seksa na celo telo i raspoloženje je višestruko koristan.
• Mišići: Seks može biti intenzivnija vežba za mišiće od bilo kojeg drugog treninga, jer ponekad postavlja neverovatne zahteve za mišiće tela. Posebno su aktivni mišići nogu i abdomena.
• Pojačajte učinak: Između ostalih višestruko korisnih položaja, stručnjaci savetuju i sledeći: žena neka zauzme gornji položaj, polako se spusti na leđa i obujmi partnerova stopala. Osim što pruža uživanje, to je i izvrsna vežba za butine.
 

   Koristite svaku priliku za hodanje i korišćenje stepenica


   Vita 2008.

^ Vrh strane ^
* Home. * Ishrana * Zdravlje * Dijeta * Media * Kontakt *

ZdravaDijeta ©