Google Search

Mitovi i zablude o mršavljenju


     Brojne zablude mogu da upropaste svaki vaš napor da postignete i sačuvate željenu telesnu težinu

Mitovi i zablude o mrsavljenju

   Tajna vaše vitkosti

   Malo je onih koji nikada nisu probali neku brzu dijetu za topljenje kilograma zauvek, koje obično završavaju sa čak nekoliko kilograma više nego pre dijete. Osnovno pravilo je da treba biti sumnjičav prema svakom programu mršavljenja koji garantuje brzo i bezbolno postizanje rezultata. Da bismo se uhvatili u koštac sa greškama, dok pokušavamo da postignemo željenu formu, potrebno je otkriti najraširenije zablude o ishrani i vežbama.

   1. zabluda

   Male međuobroke treba izbegavati

   Za mršavljenje nije neophodno gladovati, a da između obroka ne sme ništa da se jede - apsolutni je zabluda. Kad osetite da vam “krči” stomak, verovatno vam se istovremeno pali i upozorenje da ne smete kvariti apetit za pravi obrok. Mali međuobroci pomoći će vam da za obrok pojedete manje, ali i da vam probava sve vreme radi. Mnogo je gore izgladneti do vrtoglavice, a onda se naglo pošteno najesti. Pet malih obroka mnogo je bolji izbor od uzimanja svih dopuštenih kalorija tokom jednog sedanja za sto. Kod međuobroka je zapravo opasan izbor hrane, čips, keks i slatkiši sigurno će uništiti sav vaš trud. Voće, povrće i lagane verzije jogurta i sira i te kako su preporučljivi međuobroci, ali, naravno, pazite na količinu.

   2. zabluda

   Fast food je najgori neprijatelj dijete

   Dupli čizburger, velika porcija prženih krumpirića i velika kola nisu pomoć u gubljenju suvišnih kilograma, ali ne morate se zauvek i potpuno odreći brze hrane. Zapravo, stvar je u biranju najmanjeg zla među nepopularnim namirnicama. Najveša mana brze hrane je udeo natrijuma koji u mnogome prelazi preporučene količine. Ako osetite želju za zabranjenom hranom, prvo pojedite salatu, i to bez teškog dresinga, ulja i prevelikih količina soli.

   3. zabluda

   Svi ugljeni hidrati su zlo

   Ishrana siromašna ugljenim hidratima nije pogrešan izbor, ali to ne znači da treba panićariti na samo njihovo spominjanje. Ne nastaju svi ugljeni hidrati na isti način, hrana od belog brašna i šećera nije dobar izbor, ali mahunasto povrće i integralne žitarice, kao što su braon pirinač i integralni hleb, ne samo da nisu štetne nego su vašem telu i te kako potrebne. Telo ugljene hidrate tokom vežbi koristi kao gorivo, da bi sagorevalo masnoće, što je još jedan razlog zašto se ne treba odricati korpe sa hlebom.

   4. zabluda

   Neke namirnice pomažu u sagorevanju kalorija

   Postoje različita mišljenja o tome da li određene namirnice ubrzavaju metabolizam pomažući mu da sagori više kalorija. Svaka namirnica na svoj način doprinosi zdravlju, ali mnogi se pitaju da li se razlikuju kalorije od namirnice do namirnice. Kalorija je kalorija, bez obzira na izvor. Ne postoji hrana koja će ubrzati vaš metabolizam sagorevanja kalorija, taj uticaj pojedinih namirnica toliko je mali da se slobodno može zanemariti. Stručnjaci zato svima savetuju podizanje mišićne mase, to je jedini način da se poveća broj potrošenih kalorija u stanju mirovanja. Osim toga, treba jesti hranu bogatu vodom i vlaknima, jer ona duže ostaje u našem organizmu, što pomaže u topljenju suvišnih masnih naslaga.

   5. zabluda

   Redovni obroci i vežbe garantuju održavanje idealne telesne težine

   Tokom života, naše se telo menja, i to ne samo zbog uticaja vremena nego i zbog novih izazova, emotivnih stanja i aktivnosti. Način ishrane i intenzitet, učestalost i vrsta vežbi moraju se prilagođavati novim okolnostima i potrebama organizma. Kako starimo, tako se neki procesi u telu usporavaju, zbog čega je potrebno više vežbati, a manje jesti. To najbolje znaju žene u postmenopauzi. Najdrastičnije promene događaju se oko 40. godine.

   Način ishrane i vežbe treba prilagoditi godinama, jer se vremenom telo i njegove potrebe menjaju

   Vita 2006.

^ Vrh strane ^
* Index * Ishrana * Zdravlje * Dijeta * Media * Kontakt *

ZdravaDijeta ©