Google Search

Sprečite osteoporozu


     Kalcijum i redovno vežbanje čuvaju kosti

Sprecite osteoporozu


   Da bi Vaše kosti celog života ostale čvrste, potrebno ih je redovno snabdevati kalcijumom i biti u kondiciji, a nakon pedesete redovno odlaziti na kontrolne preglede.

   Osteoporoza je bolest trećeg doba, najozbiljniji zdrastveni rizik za žene posle menopauze.

   Osteoporoza se razvija sporo i bez simptoma, a najčešće se otkrije tek kada dođe do preloma kosti. Bol u vratu i leđima često se zameni sa drugim tegobama. Prelomi povezani sa osteoporozom nisu nimalo bezazleni jer uzrokuju nepokretnost pa i smrt. Iako 80% obolelih čine žene, većinom starijeg doba, od osteoporoze obolevaju i muškarci.

   Progresivan gubitak koštane mase se može sprečiti, a bitka počinje od detinjstva i traje ceo život, jer za zdravlje kostiju mnogo možemo ušiniti sami. Osim što možemo prestati sa pušenjem i umereno konzumirati alkoholna pića, zdravim načinom života završićemo "polovinu posla".

   Jedite hranu sa mnogo kalcijuma, vitamina D i drugih graditelja kostiju. Pijte više mleka i jedite više mlečnih proizvoda, jer oni osim kalcijuma sadrže i vitamin D, koji je neophodan za metabolizam kalcijuma. Zeleno povrće, kao što su brokule, kelj i mahunarke, odličan su izvor tog minerala. U situacijama kada ga hranom ne dobijate dovoljno, možete uzimati i kvalitetne preparate kalcijuma.

   Redovna telesna aktivnost blagotvorna je i za našu "koštanu konstrukciju". Umereno vežbanje, tri puta nedeljno, održaće snagu vaših kostiju. Denzitometrija (merenje koštane mase) je najpouzdanija i najčešće primenjivana metoda otkrivanja osteoporoze.

   Na prvu kontrolu koštane mase trebale bi da idu žene između 40. i 50. godine života, kako bi se mogle odrediti preventivne mere. U menopauzi kontrole bi trebalo da postanu obavezne. Ako je rezultat zadovoljavajući, pregled se može ponavljati svake dve godine.

   Vita 2006.

^ Vrh strane ^
* Index * Ishrana * Zdravlje * Dijeta * Media * Kontakt *

ZdravaDijeta ©